Párolt cukkini

A párolt cukkini az egyik legegyszerűbben, leggyorsabban elkészíthető köret ebből a nagyon egészséges zöldségből. A cukkini vitamin– és ásványi anyag tartalma ugyanis meglehetősen magas és sok rostot is tartalmaz. Rendszeres fogyasztásával sokat tehetünk az egészségünkért, hiszen a hatása a szerveztre igazán jótékony. Ahhoz, hogy minél több hasznos vitamin megmaradjon benne érdemesebb kíméletesen párolni, mint főzni.

Párolt cukkini készítése, párolási ideje

A zöldségeket párolhatjuk erre alkalmas berendezésekben, de nagyobb edényben is, amihez van pároló betét. Ha nincs a készletünkben ilyen se keseredjünk el, akkor egy fém szűrő és fedő is megteszi.

Érdemes mindig szezonális, friss zöldséget használni a pároláshoz, mert azok zsengék és hamarabb el is készülnek. A nagyobb daraboknak több idő szükséges a pároláshoz. Érdemes ezért egyenletes, kisebb darabokra vágni őket.

Ha több zöldséget is párolunk egyszerre, mindig a leghosszabban elkészülőt tegyük alulra, majd erre tehetjük a megfelelő időben a többi zöldséget.

A cukkini párolásához szükséges idő: 3-4 perc. Fűszerezni nem szükséges párolás előtt, elég utána.  A cukkini fűszerezése igazán sokféle lehet, érdemes kísérletezni vele, kinek-kinek egyéni ízlése szerint. Annál is inkább, mivel a cukkini íze elég semleges. Ne lepődjünk meg, ha a cukkini összeesik, mivel nagy része víz.

Cukkini párolása lépésről – lépésre

  1. Tegyünk fel vizet forrni egy edényben a pároláshoz és fedjük le fedővel.
  2. Közben készítsük elő a cukkinit: alaposan mossuk meg, a végeit csípkedjük le, ha szükséges hámozzuk meg, majd egyenletes darabokra vagdossuk fel.
  3. Tegyük szűrőbetétbe (vagy fém szűrőbe) a cukkini darabokat.
  4. Ha már forr a víz és gőz is keletkezett az edényben, akkor tegyük a zöldségekkel teli szűrőbetétet az edénybe, a lángot vegyük vissza közepesre alatta. Fedjük le a fedővel.
  5. 3-4 perc elteltével, ha a főzési ideje letelt, egy villával szurkáljuk meg, hogy ellenőrizzük megpuhultak-e.
  6. Ha megpuhult fűszerezhetjük: sóval, borssal és ízlés szerint további zöld fűszerekkel.

Ezzel az eljárással bármilyen zöldséget párolhatunk.

Segítségképp néhány zöldség párolási ideje:

Érdemes inkább kíméletesen párolni, mint főzni a zöldségeket, hiszen úgy maradnak meg benne jobban a hasznos vitaminok, ásványi anyagok.

Kapros-tejfölös cukkinifőzelék recept:

https://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6k_(n%C3%B6v%C3%A9nynemzets%C3%A9g)

Vissza a kategória cikkeihez