Cukkini vitamin

A cukkini vitamin tartalma és ásványi anyag tartalma is rendkívül magas, ezért fogyasztása nagyon egészséges. Ráadásul sok vizet és – a szervezet számára fontos – rostot tartalmaz, a kalória tartalma pedig igazán alacsony, így diétás étrendek remek kiegészítője is lehet, sőt létezik cukkini diéta is. Bár nem tartozik a legnépszerűbb zöldségek közé – főleg a gyerekek nem rajonganak étre – érdemes rendszeresen fogyasztani belőle, nemcsak a cukkini szezonban. Hiszen remekül fagyasztható is, mely lehetőséget ad a téli eltevésre, ezáltal biztosítva, hogy akár egész évben fogyasztani tudjuk.

Érdemes kíméletesen párolni inkább, mint túl főzni, akkor remek kiegészítője lesz az egyéb egészséges zöldségeknek. Érdemes bátran fűszerezni, mivel az íze jellegtelen önmagában. A cukkini fűszerezése által azonban számos ízletes, különleges ízhatású ételt készthetünk. Remek fűszere a fokhagyma, mely bárhogy készítsük is el a zöldséget – jól harmonizál vele.

Cukkini vitamin tartalma

Vitaminban rendkívül gazdag, hiszen megtalálható benne az A-, B6-, C- és K-vitamin is. Valamint jelentős az élelmirost tartalma is. Ráadásul több, mint 90%-a víz. Ásványi anyagok közül jelentős mennyiségű mangánt és káliumot tartalmaz.

A kalória tartalma is meglehetősen alacsony, nem tartalmaz csak nagyon kis mennyiségben zsírt és magas tápanyagtartalma miatt tökéletes alapanyaggá teszi. Emiatt tökéletes étel fogyókúrás étrendekbe is.

Semleges íze lehetővé teszi széleskörű felhasználását, így tökéletes friss konyhai alapanyag kora nyártól egészen késő őszig.  

Cukkini hatása

A cukkini hatása a szervezetre a többi zöldséghez hasonlóan nagyon kedvező. Bár ez jellemzően csak rendszeres fogyasztás mellett érvényesül. Ezért is érdemes többször fogyasztani belőle akár heti rendszereséggel is. A megfelelően feldolgozott cukkini ugyanis a változatos, egészséges étrend részét képezi.

Ugyan kevésbé jelentős mértékben, de hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint a tök. Viszont ezt ellensúlyozza kedveltebb íze. Nyersen is fogyasztható, így jobban megtartja jótékony hatásait.

Gyógyászati javallatai:

  • emésztési problémák
  • székrekedés
  • puffadás
  • vastagbél gyulladás
  • gyulladások csökkentése
  • vércukorszint szabályozására
  • vérkeringés javítására
  • ásványianyag hiány
  • lábadozás
  • álmalanság
  • fáradság, fizikai vagy szellemi kimerültség
  • az élet jelentős szakaszaiban, úgy, mint fejlődés, menopauza, időskor
  • az egészséges szem megőrzésére

Jelentős nyugtató- és gyulladáscsökkentő hatása.

A gyümölcsök, zöldségek héja alatt található a legtöbb vitamin:

https://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6k_(n%C3%B6v%C3%A9nynemzets%C3%A9g)

Vissza a kategória cikkeihez